Stichting en bestuur

Mohamed Amajoud, Algemeen bestuurslid

Datum oprichting: 20-12-2013

Giel
Pimp je wijk is een initiatief waar via mijn werk mee heb kennis gemaakt. Ik begeleid mensen die ondersteuning nodig hebben om in deze maatschappij te kunnen functioneren. Het leuke van pimp je wijk vind ik dat iedereen welkom is om deel te nemen dus ook onze cliënten. Het is toen een leuke mix geworden van omwonenden, kinderen en onze cliënten. Een  mooie manier om op een anderen manier kennis met elkaar te maken en iets toe te voegen in de wijk. Vandaar dat ik als bestuurslid ben aangeschoven om dit initiatief te kunnen ondersteunen.

Harry
Ik ben bestuurslid van pimp je wijk geworden omdat ik in het verleden een lange tijd in Rotterdam en omgeving heb gewerkt en vaak grauwe wijken en anonieme buurten ben tegen gekomen. Vandaar dat dit initiatief me erg aan sprak. Zelf ben ik niet zo creatief maar gelukkig kan ik toch mijn steentje bijdragen als penningmeester. En ik denk dat we voor een relatief laag budget Een grote toevoeging zijn geworden op verschillende locaties.

Tony
De reden dat ik bestuurslid ben geworden bij pimp je wijk is dat ik als inwoner van Nieuwland wonende tussen de kale flatgebouwen de toevoegende waarde van pimp je wijk inzag. Ik vind het leuk dat er op een laagdrempelige manier en voor iedereen toegankelijk iets wordt gedaan aan de uitstraling van de wijk. Het fleurt op en de bewoners zijn trots op wat ze voor elkaar gekregen hebben.

Mohammed
Ik vind de nederlandse samenleving best wel goed functioneren. Dat komt ook omdat veel mensen zich willen inzetten voor sociale doelen. Pimp je wijk heeft als doel om juist die mensen te bereiken die zich moeilijk staande kunnen houden in de huidige jachtige tijd. Door mijn bestuurslidmaatschap voel ik mij nauwer verbonden met de samenleving. Het doet me ook goed om een bijdrage te leveren aan de Schiedam en zijn buurten. Daar krijg ik een goed gevoel van.

Gaby
Ik ben bestuurslid geworden van Pim je Wijk omdat ik ook en steentje wil bijdragen aan onze samenleving en met name die in Schiedam. Er is nu zeker in deze individualistische tijd weinig ruimte voor maatschappelijke betrokkenheid en solidariteit. Daar kan ik in mijn eentje weinig aan veranderen maar als iedereen allen nog maar oog heeft voor zijn eigen belangen dan wordt alles nog killer. De rol bestuurslid vind ik ook aantrekkelijk omdat ik hierdoor ook zelf verder kom; je leert besluiten nemen, naar doelen streven en je houdt je geest scherp.

Uittreksel uit het handelsregister

Beleidsplan Stichting Pimp je Wijk